7 Mayıs 2013 Salı

Zeytin Yağlı Bakla Tarifi


Uzun süredir ana yemek tarifi paylaşmadığım farkındayım yaz ayının gelmesi ile sebzeler ve meyveler artık daha doğal daha lezzet oluyor.Bende açıkça yaz aylarının gelmesini bekledim kış aylarında pek yemek yapmayı sevmiyorum diyebilirim ilerleyen günlerde sebze yemekleri ağırlık tariflerim olacak.

Aslına bakarsanız ben çok fazla bakla seven birisi değilim.Ve hayatımda ilk bakla yemeği yapıyorum diyebilirim ama tarifim kuvvetli bunu da söylemek istiyorum.Bakla ile ilgili belki küçüklüğümden kalan  izleri olabilir.Yıllar önceden bakladan bana kalan hatıra yerken bende bırakmış olduğu ağızda kafidemsi bir lezzet hatırlıyorum ve bu benim hiç hoşuma gitmezdi.

Geçende pazara çıktığımda ön yargımı yenmek istiyorum artık dedim ve 1 kg taze bakla aldım.Ve hayatımda ilk kez bakla yemeği yaptım ve pişirdim yedim ve çocuklarım çok beğendi.Bahar aylarında tam zamanı ve şuanda en lezzetli olduğu dönem ve üzeride miss gibi taze yoğurt eklenince demeyin keyfime...

Bakla tarifi için gerekli malzemeler :

Yarım kg taze bakla
1 adet kuru soğan
2 diş sarımsak
2 adet iri boy domates
Yarım limon
1 çorba kaşığı un
1 adet küp şeker
Yarım çorba kaşığı biber salçası
Yarım bağ dereotlu
Tuz
Karabiber
Renkli toz biber 1 yemek kaşığı

Öncelikle baklaları ayıklayıp, istediğimiz büyüklükte doğrayalım.Limonlu suda bekletelim ki kararmasını önleyelim.

Düdüklü tencere içerisinde yaklaşık 10 dakika haşlayalım.Kuru soğanlarımızı yemeklik doğrayalım , biraz sıvı yağ ile bir kaç dakika kavuralım düdüklüde haşlamış olduğumuz baklaları ilave edelim ve karıştıralım.Bir kaç dakika kadar kavurup baklaların rengi dönmeye başlayınca minik doğranmış sarımsak,domatesleri ilave edelim ve biraz daha kavuralım.

Sonrasında 1 yemek kaşığı un, şeker , salça, karabiber ,tuz , dereotu ve kırmızı renk biberi de ekleyerek karıştıralım.Üzerini örtecek kadar sıcak su ekleyerek kapağını kapatalım yaklaşık 15-20  dakika kadar kısık ateşte tencerenin kapağı kapalı olacak şekilde pişirelim.

Bakla piştikten sonra tencerenin kapağını açarak üzerine zeytin yağlı bakla tarifi gezdirelim.

Bakla tarifimi burada noktalıyorum ve resimleri paylaşıyorum.

Baklayı sıcak ve soğuk yiyebilir her iki şekilde de tattım ve beğendim dilerseniz üzerine taze yoğurt ekleyerek servis yapabilirsiniz.

- Zeytin Yağlı Bakla Tarifi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder