1 Mayıs 2013 Çarşamba

Kaşarlı Saray Simidi Tarifi


Merhabalar bugün ki tarifimde Oktay ustanın yapmış olduğu tariflerin yer aldığı kitabı karıştırırken güzel tariflerden birisi olan saray simidi tarifine rastladım ve yaptım harika oldu sizlerle bu tarifimi paylaşmak istiyorum.Ben oktay ustanın tarifinden hamur tarifini aldım açıkçası kendim biraz daha güzelleştirmeye çalıştım.

Normal saray simidi olarak geçiyordu ben kaşarlısını yapmaya karar verdim.Dilerseniz zeytin ile de yapabilirsiniz eğer evinizde dilim zeytin varsa.Şunu samimiyetle söylüyorum elde edilen sonuç pastaneler de satılanlardan farksızdır.

Umarım yukarıda sizlere dökmüş olduğum dillere karşılık verir de bir kere deneme imkanına sahip olursunuz.Şimdi tarifime geçmek istiyorum...

Gerekli malzemeler :

4 su bardağı un 
Yarım paket yaşmaya
1 çay bardağı sıvıyağ
1 çorba kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı şeker
aldığı kadar ılık su yaklaşık 2 su bardağı yeterli oluyor.

Üzeri ve içi için gerekli malzemeler :

1 Çorba kaşığı pekmez
1 Çay bardağı Su
Susam veya çörek otu
İç kısmı için ise rendelenmiş kaşar peyniri göz kararı.

Yapımı :

Öncelikle geniş bir kap içerisinde yağ ,tuz ve şekeri ekleyerek şeker ve tuz eriyinceye kadar karıştırıyoruz.

Sonrasında elenmiş olan un ile mayayı bir kap içerisinde harman ederek başka bir kabın içerisine ilave edelim.

Yavaş yavaş ılık su ekleyerek kontrollü bir şekilde yoğurmaya devam edin.

Kıvam aldıktan sonra kapağı kapalı olarak yarım saat kadar ılık ortamda mayalanması için bekletelim.

Mayalanan hamuru 14 parçaya bölelim ve geniş bir tabak içerisine 1 kaşık pekmezi akıtalım için 1 çay bardağı su ilave ederek iyice karıştıralım.

Başka bir yayvan kap içerisine de susam ile dolduralım.

Rendelenmiş kaşarı bir kap içerisine koyalım hamurdan birisini el veya tezgahta yuvarlak şekil verelim.

İç harcı kenar kısmına koyarak yanlardan iç kısma doğru katlayıp rulo yapalım elimizin yardımı ile şekillendirelim.

Öncelikle pekmezli su karışımının içerisine sonrada susama batırarak yağlanmış fırın tepsisine dizeliyoruz.

Tüm parçaları aynı işlemi uygulayalım.180 derece fırında 25-30 dakika kadar pişirin üzeri kızarma başladığı anda lezzet yanınızda olmuş olacak.Kaşarlı saray simidine ait kareler paylaşıyorum.





  - Kaşarlı Saray Simidi Tarifi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder