11 Ocak 2013 Cuma

Islak Kek Tarifi


Türkçe olarak ıslak dediğimiz zaman aslında diğer ismi browni olduğunu biliyormuydunuz?  Islak kek için ben büyükçe bir çay bardağı harç ayırdığım ve içerisine dökmeden önce kürdanla delikler açtığım halde çok ıslak olmadı, nemli ama biraz sert bir kek oldu, aklınızda bulunsun. Kekin en sevdiğim tarafı ise ayırdığım harcın içinde çiğ yumurta olmaması ve pişirilmiş olması, çünkü ben un koymadan daha önceden 1 su bardağı harcından ayrılıp üzerine dökülen kekleri, çiğ yumurta ve yağ olduğu pek sevmiyorum açıkcası.

Yukarıdaki yorumlarım umarım sizlerin kek yapma arzusunu azaltmamıştır diye umuyorum ve tarifimize geçiyorum.

Malzemeler

125 Gr. (1/2 Paket) Margarin
1 Su Bardağı Toz Şeker
2 Yemek Kaşığı Kakao
1/2 Su Bardağı Süt
2 Adet Yumurta
1 Su Bardağı Un
1 Çay Bardağı Damla Çikolata (Ben ekledim)
1 Paket Kabartma Tozu
1 Paket Vanilya







Margarin, kakao, şeker ve sütü karıştırarak pişirin. Kaynamaya başlayınca altını kısıp 1 dk. kaynatın. Karışımdan 1 çay bardağı ayırıp geri kalanını soğumaya bırakın.
Soğuyan karışıma yumurta sarılarını ekleyerek karıştırmaya devam edin.
Karışıma elediğiniz toz malzemeleri, damla çikolatayı ve cam bir kasede kar haline getirdiğiniz yumurta aklarını ekleyin ve nazikçe karıştırın.
Yağlayıp, unladığınız kalıba dökün ve 180 derecede 25-30 dk. kürdan temiz çıkıncaya kadar pişirin.
Kek fırından çıktıktan 10 dk. sonra üzerine kürdanla delikler açarak ayırdığınız kakaolu karışımı dökün ve kaşığın tersi ile yedirin.
3-4 saat ya da 1 gece dinlendirdikten sonra servis yapın.

  - Islak Kek Tarifi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder