27 Ocak 2013 Pazar

Fırında Makarna Tarifi


Benim fırında makarna tarifim biraz börek gibidir.Tadı ve görüntüsü su böreğini andırmıyor değil.Üstelik çok kolay bir tariftir ama sıcak sıcağına yemek gerekir lezzetini alabilmek için.

Dün acaba bu akşam ne yemek yapsam diye düşünüp taşınırken aklıma birden geldi internet bloguma koymaya sizlerle paylaşmaya karar verdim.

Çok zahmetli bir tarif olmadığı için akşam yemeklerinde yapacağım sorusunu cevabı olabilir diye düşünüyorum...

 


Malzemeler: (Fırın Tepsisi için)



1 paket Nuhun Ankara Makarnası ben bu makarnayı kullanıyorum.
1 adet yufka
3 yumurta (1 sarı üzerine sürmek için ayrılır.)
3 kaşık yoğurt
1/2 su bardağı süt
1/2 su bardağı sıvıyağ
250-300 gr beyaz peynir
1/2 demet maydanoz
tuz


Öncelikle makarnamızı bul suda haşlıyoruz.

Yaklaşık 15 dakika gibi bir sürede iyice yumuşuyor.Bu arada harcını hazırlıyoruz.

Yumurta,süt, sıvıyağ,tuz,yoğurt,maydanoz ve peynir karıştırılır.

Ben peyniri çok fazla yoğun olmasını istemediğim için bu kadar kullandım siz kendinize göre ayarlayabilirsiniz.

Hatta kaşar bile ilave edilebilir.

Haşlanmış soğuk sudan geçirilmiş makarnaları iyice süzün ve harç ile karıştırın.

Yağlı kağıt serilmiş tepsiye 1 adet yufka serilir ve tüm harç yufkanın üzerine dökülür.

Yufka kapatılır üzerine yumurta sarısı sürülür ve ısıtılmış 250 derece fırında 20 dakika civarı iyice kızarana kadar pişirilir.

Bu tarz tariflerin en püf noktası pişirildikten sonra üzerine hafif ıslak bez serilmesidir... :)



  - Fırında Makarna Tarifi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder