31 Mart 2013 Pazar

Tarçınlı Kurabiye Tarifi


Tarçınlı kurabiye fanatikleri oldukça fazla olduğunu biliyorum.Eğer bu tarifime bakıyorsanız büyük ihtimalle ya bir yerde tatma şansınız oldu yada tarçınlı kurabiye yapmayı kafaya koydunuz diye düşünüyorum.

Tarçınlı kurabiye tarifinin ağır olduğunu düşünüyorsanız eğer kesinlikle yemesi ağır bir kurabiye olmadığını söyleyebilirim.

Benim tarçınlı kurabiye tarifim şu şekilde ;

250 margarin ya da tereyağ
4 yemek kaşığı pudra şekeri
3 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 su bardağı buğday veya mısır nişastası(eklemeden de yapabilirsiniz)

Üzeri için:

3 yemek kaşığı pudra şekeri
3 yemek kaşığı tarçın

Adım adım tarçınlı kurabiye tarifi ;

Oda sıcaklığında bulunan yağımıza şekeri ekleyerek krema kıvamına gelinceye kadar çırpılır.
İçerisine un , kabartma tozu , vanilya , nişasta ilave edilir.
Hamur kıvama gelene kadar  un ilave edilir.İstenilen kıvama gelince ceviz iriliğinde parçalar alınarak yuvarlanır.
Önceden ısıtılmış 180 derece fırında üzeri hafif pembe olana kadar pişirilir.
Kurabiyeler soğuduğu zaman üzerine pudra şekeri tarçın karışımı serpilir ve afiyetle tadına bakılır.



- Tarçınlı Kurabiye Tarifi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder