31 Mart 2013 Pazar

Zencefilli Kurabiye Tarifi


Zencefili özellikle kış ayarlarında soğuk algınlığına yakalandığım zamanlarda çayımın içerisine bir dilim zencefil eklerim.Zencefil insanı rahatlatır , terletir , mide bulantısını önler , ağrılara iyi gelir.Zencefilin değişik hafif acı bir hoş tadı ve kokusu vardır.Çorbalarda, kurabiyeler de , kekler de hoş bir lezzet verir.Bende zencefili kurabiye tarifimde kullandım sizlerle paylaşmak istiyorum.

Zencefilli kurabiye tarifi :

2,5 su bardağı un(15 tepeleme yemek kaşığı)
1 yumurta
2 tatlı kaşığı rende veya toz zencefil
2 çay kaşığı tarçın
3 yemek kaşığı esmer şeker
8 yemek kaşığı pekmez
125 gram oda sıcaklığında yumuşamış tereyağı
1 paket vanilya
üstüne serpmek için pudra şekeri isteğe bağlı

Adım adım zencefilli kurabiye tarifi sizlerle...

Esmer şeker ile tereyağını krema haline gelinceye kadar mikser ile iyice çırpın ve yumurtayı ekleyin.
Daha sonra tarçını , zencefili , pekmezi ve vanilyayı ekleyerek çırpmaya devam edin.
Unu yavaş yavaş ekleyerek elimize yapışmayan bir hamur elde edinceye kadar yoğurun.
Fırının derecesini 160 dereye ayarlayın.Fırın tepsisine yağlı kağıt sererek hamurdan kaşık yardımı ile parçalar kopartarak tepsiye aralıklı olarak dizin.(güzel görünüm elde edebilirsiniz )
Önceden ısıtmış olduğunuz fırında 15 dakika kadar pişirin afiyet olsun diliyorum.

Not : Dilerseniz içerisine kırık ceviz parçaları atabilirsiniz resimdeki bir kaç kurabiyem cevizli.Hindistan cevizli kurabiye tarifimi de bakabilirsiniz.Kurabiye tarifleri kategorisinden.

- Zencefilli Kurabiye Tarifi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder