7 Mart 2013 Perşembe

Gül Lokumlu Kurabiye Tarifi


Gül lokumlu kurabiyemizi yeniden doğan çocuğu olan kişiler için hazırladım bazı yerlerde adet sayarlar gelen kişilere gül lokumu vermek bu tarifimde bir alternatif olarak sizlere sunuyorum.Gül lokumlu kurabiye tarifi tecrübemi sizlerle paylaşıyorum.

125g margarin
1 adet yumurta
1 çay bardağı sıvı yağ
3 su bardağı kadar un
3 çorba kaşığı pudra şekeri ( pudra şekerini üzerini süslemek için kullanacağız)
1 çorba kaşığı yoğurt
1 tatli kasigi kabartma tozu
1 paket vanilya şekeri
2 çorba kaşığı gül suyu
1 kase güllü lokum lokumları büyükse bıçak ile ikiye hatta 3 parçaya bölebilirsiniz.
1 kase hindistan cevizi

Hazırlanışı

Margarini kaşık ile ezerek yumurtayı ilave edin ve karıştırın daha sonra gül suyu , yoğurt ve sıvı yağı ekleyerek tekrar karıştırın.

Yarım bardak un ilave ederek mikser yada çırpma teli ile iyice karıştırın.Kalan unu , kabartma tozunu ve vanilya şekeri ekleyerek karıştırın.

Cevizden büyük parçalar halinde koparıp avuç içerisinde bastırırak açın ve ortasına bir parça lokum koyun ve yuvarlayın hindistan cevizine batırıp fırın tepsisine koyun. ( dikkat ben tarifimde evimde hindistan cevizi olmadığı için koyamadım)

180 derece yaklaşık 25 dakika pişirin afiyet olsun.

Gül lokumlu kurabiye tarifimiz hazır.



- Gül Lokumlu Kurabiye Tarifi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder