31 Mart 2013 Pazar

Damla Sakızlı Kurabiye Tarifi


Damla sakızlı kurabiye tarifi ile harika bir kurabiye yaparak mis gibi damla sakızı kokusu ve kendine özgü lezzeti ile ay saatlerinize ayrı bir lezzet katacak diye düşünüyorum...

Damla sakızlı kurabiye tariflerinde dilerseniz gerçek damla sakızı dilerseniz de hazır macunlar kullanabilirsiniz.

Malzemeler :

2 yumurta
1 ay kaşığı dövülmüş damla sakızı veya macun kullanacaksanız 2 tatlı kaşığı macun ( açıkcası macun daha iyi diyebilirim ben macun kullandım daha iyi lezzet alabildim.Gerçek damla sakızı oldukça pahalı olduğu için alternatif olabilir sizler içinde)
1.5 su bardağı pudra şekeri
150 gr margarin
1 çay bardağı süt
1/2 çay bardağı sıvı yağ
1 paket kabartma tozu
kulak memesi yumuşaklığında hamur oluncaya kadar un bu yüzden kesin bir un ölçüsü veremiyorum.

Yapılışı :

Un , damla sakızı , şeker , süt , zeytin yağı ve kabartma tozunu bir kap içerisine alarak kulak memesi sertliğine gelene kadar yoğurun hamur sertliğini ayarlamak için ilk olarak 1 su bardağı un yeterli hamur sertliğini ayarlamak için elinizde ilave edin unu.
Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar kopararak yuvarlak şekil verin
Fırın tepsisini yağlayın hazırladığınız kurabiyeleri boşluk olacak şekilde dizin.
180 derece ayarlı fırında 15 dakika kadar pişirin.
Soğuk olarak misafirlerinize servis edin.

Damla sakızlı kurabiye tarifinden sizlerle bir kare paylaşmak istiyorum.



 

  - Damla Sakızlı Kurabiye Tarifi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder