2 Mart 2013 Cumartesi

Mantar Kurabiye Tarifi


Mantar kurabiyenin ismi üzerine vermiş olduğumuz şekil sonrası yukarıdan bakıldığında mantar şeklinde gözükmesinden gelmektedir.Lezzet ve tat olarak un kurabiyesine benzediğini ve bir çok malzemesinin aynı olduğunu söyleyebilirim.

Bu haftaki kurabiye tariflerimde mantar kurabiye tarifini sizlerle paylaşacağım.

Malzemeler:

1 Paket sana yağı oda sıcaklığında
2 adet yumurta
2 paket mısır nişastası


1 su bardağından 1 parmak az toz şeker
1 paket kabartma tozu
2 su bardağından 2 parmak az un
2 tepeleme yemek kaşığı kakao veya tarçın üzerini renk vermek için

Yapılışı:

Tüm malzemeleri kulak memesi kıvamına gelinceye kadar yoğurun.

Unu azar azar ilave edin ve kıvamı tutturun.

Hamuru 20 dakika dinlendirin.

Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar halinde yuvarlayın resimden yuvarlakların boyutlarına bakabilirsiniz.

Ufak bir kapağı (ben kapak olarak ruj kapağı kullandım.) önce tarçına batırıp sonra yuvarlak hamura batırın tarçının hamurun üzerine kalması gerekli.

Ufak bir kapağı (ben soda şişesi kullandım şekil vermek için ) önce tarçına batırıp sonra yuvarlak hamura batırın.

Mantar şeklindeki kurabiyeleri önceden ısıtılmış 180 derece fırında pişirin.

Mantar kurabiye tarifimiz hazır afiyet olsun...Bir kaç kare aşağıda paylaştım umarım beğenirsiniz.











  - Mantar Kurabiye Tarifi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder