19 Mart 2013 Salı

Patlıcanlı Börek Tarifi


Aslında patlıcanı çok sevmem ama uzun zaman önce börek satışı yapan bir yerden almıştım tadını merak ettiğim için o günden beri patlıcanlı börek bağımlısı olduğumu söyleyebilirim.Kıymalı böreğe göre oldukça daha hafif bir börek ayrıca evde yapılabilmesi içinde çok ekonomik bir börek tarifi.

Neden börek tarifleri kategorisinde çok börek tarifi yok diye mail atan takipçilere seslenmek istiyorum, börek tarifleri kategorisinde ilerleyen günlerde daha fazla börek tarifi paylaşımları yapacağımı söylemek istiyorum.

Malzemeler

6 adet yufka
5 adet patlıcan
1 adet irice kuru soğan
1 adet domates
2-3 adet biber ( ben hafif acı biber kullandım)
1 bardak kadar yoğurt
1 adet yumurta
sıvıyağ

Öncelikle patlıcanlı börek içerisinde kullanacak olduğumuz iç malzemeyi hazırlıyoruz.

1 adet kuru soğanı biraz yağda kavurup , üzerine ince doğramış olduğumuz biberi ilave ederek hafif kavuruyoruz.

Patlıcanları küp küp ( küp şeker iriliğinde ) doğrayıp ekliyoruz ve kapağı kapatıyoruz , bir kaç dakika sonra karıştırarak saldığı suyu çekinceye kadar pişirmeye devam ediyoruz.

Bu arada küp küp doğramış olduğumuz soyulmuş domates ilave ediyoruz, tuzu , karabiberi ilave ederek pişirelim.

Yufkaya sürülecek harcımız göz kararı yaparak 1 bardak yoğurdu hafif sulandırarak, üzerine 1 çay bardağı sıvı yağ ilave ediyoruz.

Ayrandan biraz koyu hazırladığımız harcı tezgaha serdiğimiz yufkanın üzerine sürerek , üstüne ikinci yufkayı koyuyoruz ve 8 parçaya kesiyoruz.

Yufkanın kenarlarına harcımızdan koyuyoruz kalınca sigara böreği gibi yufkalar bitine kadar sarıyoruz.

Toplam 24 adet börek elde ediyoruz, börekleri tepsiye dizdikten sonra , kalan harcımıza 1 yumurta kırarak üstüne sürüyoruz.

İsterseniz çörekotu, susam yada haşhaş gibi baharatlarla renklendirebilirsiniz.

180 dere fırında 15 dakika kadar pişiriyoruz.

Patlıcan harcımız ile dilerseniz gözlemede yapabilirsiniz.Onuda denedim çok beğendim açıkcası.



  - Patlıcanlı Börek Tarifi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder