18 Mart 2013 Pazartesi

Tırtıl Kurabiye Tarifi


Tırtıl kurabiye ismini şeklinden almaktadır.Hamuru krem şanti torbasına takmış olduğumuz uçlar ile şekillendirebiliriz.Tırtıl kurabiyeyi özellikle çocukların çok sevdiğini söyleyebilirim, ayrı bir özelliği ise uzunca süre tazeliğini koruduğu için uzun süre dayanıklı olmasıdır.Fakat uzun süre saklamak istiyorsanız uç kısımlarını çikolata yapmayın kapaklı bir kutu içerisinde muhafaza ederek.Misafirleriniz gelmeden bir gün önce eritilmiş çikolataya batırıp süslebilirsiniz.Ben uçlarını çocuklar yiyecekse eğer nutella ile süslüyorum arkadaşlarım gelecekse bitter çikolata ile süslüyorum.
Daha önceden önceden tırtıl kurabiye tarifi paylaşmamıştım gelen mailler üzerine paylaşmak istedim bu tarifi sizlerinde istemiş olduğu kurabiye tarifleri varsa eğer mail yolu ile iletişim sayfasından ulaşabilirsiniz bana.

Malzemelerimiz :

250 gram oda sıcaklığında  erişmiş margarin.
125 gram pudra şekeri.
1 çay bardağı sıvı yağ
yarım çay bardağı nişasta.
2 yumurta.
1 paket vanilya şekeri.
1paket kabartmatozu.
aldığı kadar un.
portakal yada limon kabuğu rendesi.( isteğe bağlı )

Tırtıl kurabiyenin yapımına geçelim..

Un ve kabartma tozu haricinde malzemelerin tamamını çukur kabımıza koyarak güzel karıştıralım.(yaklaşık 2 dakika mikser ile)

Karışıma daha sonra azar azar un ilave edelim ve aynı zamanda kabartma tozunu da ekleyelim.

Yumuşak elimize yapışmayacak kıvamda hamur elde etmeliyiz.

Daha sonra krem şanti torbası içerisine hamuru ekleyerek resimdeki gibi tırtıl kurabiye şekli ve bilirsiniz istediğiniz uzunluğa kadar sıkarak bıçak ile keserek uzunluklarını ayarlayabilirsiniz.



  - Tırtıl Kurabiye Tarifi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder