3 Nisan 2013 Çarşamba

Kruvasan Tarifi


Kruvasan çok kişi tarafından bilinmese bile az bir bağımlısı olan bir kitle vardır elbette.Ben genelde uno firmasının ürettiği süper marketlerde satılan çikolatalı kruvasanı denemiştim çok fena değildi ama küçük geldi bana boyları misafirlerim için kruvasan yapmak için yola koyuldum ve sizler için harika kruvasanlar hazırladım.

Kruvasan tarifi için gerekli olan malzemeler;

Malzemeler

Sürme çikolata nutella çok iyi oluyor açıkcası.

2 yumurta
1 su bardağı süt ( sütlaç tarifimizde tatlılar kategorisinde yer almaktadır.)
1 çay bardağı sıvı yağ
4 çay kaşığı tuz
3 yemek kaşığı şeker
1 tane yaş maya ( süper marketlerde oluyor ) pakmaya kullandım ben.
200 gr margarin

Öncelikle yaş maya, tuz , şeker , süt ,sıvı yağımızı ve yumurtanın akını ( sarısını kenara ayırıyoruz üstüne süreceğiz ) bir kaba döküyoruz biraz biraz un ekliyoruz hamur sertliği kulak memesi kıvamı oluncaya kadar.

Kulak memesi kıvamına geldiğinde sıcak bir yerde üzeri kapalı iyice kabarana kadar bekletiyoruz.

Kabarınca hamuru önce 4 sonra  8 sonra 16 parçaya ayırıyoruz onları yuvarlak toplar haline getiriyoruz tapak büyüklüğünde açarak önceden ısıtmış olduğumuz margarini açtığımız yufkaların içine sürerek üzerine nutella çikolata ekliyoruz.

Bu işlemi tüm parçalar için aynısını uyguluyoruz ondan sonra hepsini birden açıyoruz sigara böreği şeklinde üçgen şekilde kesiyoruz ve yuvarlıyoruz hafif iç kısıma doğru büküyoruz C harfi şeklinde sonrada tepside yarım saat kadar bekletiyoruz.

Üzerine ayırdığımız yumurta sarısını fırça ile sürüyoruz 180 derece fırında pişiriyoruz.

Pişince afiyetle yiyoruz ve yorum yapmayı unutmuyoruz :)



  - Kruvasan Tarifi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder