12 Nisan 2013 Cuma

Laz Böreği Tarifi


Eminim ülkemizin her köşesinden binlerce takipçim olduğunu biliyorum.Geçen google istatistiklerine baktığım zaman Karadeniz bölgesinden epey bir ziyaretçim olduğunu gördüm ve Karadenizli takipçi dostlarıma güzel bir jest yapmak istedim.

Evet laz böreği tarifini paylaşmak istiyorum bugün blog sitemde bazı arkadaşlarımız yabancı olabilir bu böreğimiz tatlı bir börektir şimdiden bunu belirtmek isterim börek tarifi diye yolu bu tarife düşen arkadaşlarımı tekrar börek tarifleri kategorisine yönlendirmek istiyorum.

Tarifim biraz diğer tariflerime göre uzun sürebilir lütfen sıkılmadan okumanızı istiyorum.

Tatlının bir kaç püf noktalarının aktarmak istiyorum laz böreğinin muhallebili olması ,şerbetlenmemesi ve hazır baklava yufkası ile yapılması yumuşamasını hızlandırıyor.

Bu yüzden muhallebi ve şerbetini bir gün önceden yaparak ertesi günü tatlı yapmaya başlarsanız akşamına tam yenilecek kıvama ulaşacaktır.

Paylaştığım resimde henüz şerbet dökülmemiş hali yer alıyor.

Malzemeler:

14 adet hazır baklava yufkası
1,5 su bardağı erimiş tereyağı

Muhallebi tarifi :

4 su bardağı süt
2 yemek kaşığı pirinç unu
2 yemek kaşığı nişasta
5 yemek kaşığı toz şeker
1 su bardağı kavrulmuş kalın kıyılmış fındık(ben bazen kullanmıyorum)
4 yumurtanın sarısı
2 paket vanilya( tarifte yok ben kullanıyorum)

Şurup için;

3 su bardağı toz şeker
3 su bardağı su
3-4 damla limon suyu

Hazırlanması:

3 bardak su ve 3 bardak şekeri tencerede kaynatıyoruz üzerine 3-4 damla limon suyunu ekleyerek yaklaşık olarak 5 dakika daha kaynatıp soğuması için kenarda bekletiyoruz.
Süt - pirinç unu - nişasta ve 5 kaşık şekeri tencereye koyun ve orta ateşte kaynatın muhallebi koyu bir kıvama ulaşacaktır.
Kaynayan muhallebiyi ocaktan alarak fındıkları ve çırpılmış yumurtaları ekleyerek mikser yardımı ile çırpın.
Yufkalardan 6 adetini üzerine fırçayla erimiş tereyağı sürerek üst üst yağlanmış fırın kabı içerisine döşüyoruz.
Üzerine soğutmuş olduğumu muhallebiyi yayarak ve geriye kalan yufkaları da teker teker yağlayarak muhallebinin üzerine döşüyoruz.
Böreği porsiyonluk dilim olacak şekilde keserek kalan yağı üzerine gezdirin.
Tepsi üzerini alüminyum folyo ile kapayarak önceden 200 derecede ısıtmış olduğumuz fırına sürüyoruz.
Yaklaşık 30-35 dakika sonrasında böreği fırından alarak üzerine şurup gezdirin.
Yaklaşık 1-2 saat içerisinde şurup soğuyup çekince ve servis edebilirsiniz.

Laz böreği tarifi tüm merak eden arkadaşlarıma afiyet olsun...

- Laz Böreği Tarifi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder