14 Nisan 2013 Pazar

Kabak Tatlısı Tarifi


Kabak tatlısı oldum olası çok sevdiğim tatlıların başında gelir.Özellikle meyve tatlılarını çok severim.Hem hamur ve çok fazla katkı maddesi içermediği için daha doğal geliyor her nedense bana.

En sevdiğim tatlının ismini sorsalar bana herhalde kabak tatlısı ilk üç tatlı arasına girmeyi başarırdı diye düşünüyorum.

Kabak tatlısı hazırlarken ihtiyacımız olan iki şey var sadece kabak ve toz şeker.

Ben kabak tatlısı yaparken akşamdan kabakların üzerine toz şeker döküyorum biraz sabaha kadar şekerin çoğunu kabak emiyor.Belki de bir çok ev hanımı bu tarifi biliyor diye düşündüm ama yine de tatlı tarifleri kategorisinin zenginliği için blog sayfamda paylaşmak istiyorum.

Kabak tatlısı tarifi için ihtiyacımız olan şeker ve kabak miktarlarını sizlerle paylaşıyorum...

Malzemeler

2 Kg. Bal Kabağı (Kabukları soyulmuş resimdeki gibi dilimlenmiş)
3 Su Bardağı Toz Şeker (750 Gram )


Ayıklamış olduğunuz kabakları bol su ile güzelce yıkayın.
Kabakları yıkarken hafif silkeleyerek , yayvan bir tencere içerisine dizin .
Yaklaşık 1 çay bardağı kadar su ilave ediyoruz.
Toz şekeri üzerine serpiyoruz ve tencerenin kapağını biraz aralık kalacak şekilde en kısık ateşte kabaklar yumuşamaya başlayıncaya kadar pişiriyoruz.
Hepsi bu kadar daha sonra soğumaya bırakıp dolaba koyabilirsiniz dolapta uzun süre boyunca saklayabilirsiniz.
Ayrıca üzerine fındık ve ceviz serpebilirsiniz.

- Kabak Tatlısı Tarifi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder