9 Nisan 2013 Salı

Fırında Tahin Helvası Tarifi


İlk olarak fırında tahin helvasını süper marketten almış olduğum hazır tahin helvası karışımını fırında denemem ile tanıştım.Evimde bulunan tahini de fırında tahin helvası yaparak sizlerle paylaşıyorum.

Yemeklerden sonra özellikle çok iyi giden bir tarif olup kış aylarında harika olduğunu belirtmek istiyorum.

Marketten hazır almış olduğum tahinli helvadan daha iyi olduğunu söylemek istiyorum.Benim ilk denememde limonunu biraz fazla kaçırdığımı itiraf etmek istiyorum.Bir sonraki tahin helvası tarifimde mutlu sona ulaştım diyebilirim.

Fırında tahin helvası tarifinde 2 şeye ihtiyacımız var sadece hazır tahin helvası ( blok halinde bir çok yerde satılır) antep fıstıklı bulabilirseniz eğer bir başka oluyor...

Gelelim gerekli olan malzemelerimizin ölçülerine:

150 gram tahin helva (yaklaşık bir sana paketinin üçte biri kadar) Tartınız yoksa bu şekilde ölçü alabilirsiniz.
Yarım limonun suyu ( limon eğer çok sulu ise tüm suyu koymayın kesinlikle fazla limon lezzetini bozuyor...!)

Yapılışı:

Tahin helvayı öncelikle bir kap içerisinde çatal ile iyice eziyoruz.Sonrasında sıkmış olduğumuz limon suyunu ekleyerek bir süre daha karışımı ezerek karıştırıyoruz.Sonrasında fırına dayanıklı kap içerisinde veya alüminyum kap içerisine yerleştirerek üzerine hafif susam serperek ( isteğe bağlı) daha önceden ısıtılmış 200 derece fırında yaklaşık 10 dakika kadar pişiriyoruz.

Üzeri kızardığı zaman fırından çıkartıyorum fırında tahin helvası tarifimiz burada sona eriyor bir başka tatlı tariflerimde görüşmek üzere.





  - Fırında Tahin Helvası Tarifi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder