6 Şubat 2013 Çarşamba

Karides Güveç Tarifi


Dün pazar olması nedeni ile evimde karides yapmaya karar verdim ,eşim ve çocuklarım çok beğeniyor karidesi.Türk halkı pazar günlerini genelde balık günü ve deniz ürünleri günü ilan etmiş gibi geliyor bana.Balık ürünleri yenilecekse genelde hep pazar günlerini tercih ederiz.Karides tarifi için dilerseniz süper marketlerden temizlenmiş dondurulmuş karides alabilir dilerseniz kendiniz temizleyebilirsiniz.

Tavsiyem kendiniz alıp temizlemenizdir ; çünkü dondurulmuş karides her ne kadar büyük gözükse de hafif haşladığımız zaman küçüleceğini göz önünde bulunduralım.

Karides için ben kipalarda satılan 300 gram ambalajlardaki dondurulmuş karidesleri tercih etmek zorunda kaldım tezgahlarında satılan karides tükenmişti çünkü.

Karides güveç tarifi için gerekli olan malzemelerimiz neler?

Karides güveç malzemeleri ;

Yarım kilo karides
1 adet domates ( domates normalde 2 adet ben bir tatlı kaşığı renkli toz biber kullandım)
1 adet küçük boy soğan
3 adet mantar iri boy
1 adet biber
100 gram kaşar peynir ( rendelenmiş)
2 iri diş sarımsak
1 yemek kaşığı tereyağı
1 su bardağı haşlama yaptığımız karidesin suyundan ayırın
tuz
karabiber

Hazırlanışı :

Karideslerin kabuklarını soyarak hazırlayın.

5 dakika kadar az suyun içerisinde haşlayın çok uzun tutmayın karides erir.

Soğan ve sarımsağı küçük  küçük doğrayın ve tereyağında pembeleştirip karidesleri ilave edin.

Küp şeklinde doğradığınız domatesleri, küçük kareler halinde kestiğimiz biberleri katın.

Son olarak dilim mantarları da ilave ederek 2 dakika daha kısık ateşte kavurun mantar çok çabuk pişer.

Tuz ,karabiber, dilimlenmiş sarımsakları ekleyerek 5 dakika pişirin.

Kullanacağınız kaba koyarak üzerini kaşar rendesi ile kaplayın 10 dakika kadar 180 derece fırında bekletin yeterli.











  - Karides Güveç Tarifi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder