20 Şubat 2013 Çarşamba

Çemen Tarifi


Kahvaltılarda çok pratik ve bir çok kişi tarafından ekmek üzerine sürerek büyük bir keyifle  kahvaltı masalarınızın vazgeçilmezi haline gelen çemen tarifini sizlerle paylaşıyorum.

Çemen için kullanılacak olan malzemeler.

4 yemek kaşığı domates salçası
2 yemek kaşığı biber salçası
2 çay kaşığı çemen tozu ( kipa ve süper marketlerde bulabilirsiniz ) isterseniz koymayabilirsiniz.
2 diş iri boy sarımsak rendesi
1 tatlı kaşığı pul biber ( acı )
1 tatlı kaşığı nane
1 tatlı kaşığı kimyon
1 tatlı kaşığı labne peyniri ( bim 'den bulabilirsiniz )
2 dilim ekmek için
3 yemek kaşığı zeytinyağı

Saydığımız bütün malzemeleri bir kap içerisin karıştırıyoruz.1 gece buzdolabının alt bölümünde dinlendirdikten sonra servis ediyoruz.

İsteye başlı ceviz veya fındık ilave edebilirsiniz.Ben 1 ' er yemek kaşığı kırık fındık ilave ettim.
Ekmek içi olarak ben baya ekmek  tercih ediyorum.
Genellikle mezelerim için dondurucumda bayat ekmek içi bulundururum.
Salçalar tuzlu olduğundan mezeyi kontrol etmeden asla tuz atmayınız.



- Çemen Tarifi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder