20 Şubat 2013 Çarşamba

Cevizli Kek Tarifi


Evinizde hafta sonu cevizli kek yapmaya karar vermiş olabilir ve cevizli kek tarifini bilmiyor olabilirsiniz...

O zaman size bir hamarat anne lazım :)

Evet sevgili hamaratanne.com takipçileri bu tarifimde sizlerle cevizli kek tarifini paylaşacağım...

Cevizli kek hazırlamak için çok fazla malzemeleye ihtiyaç duymayacağımızı baştan söyleyebilirim...

Cevizli kek için gerekli malzemeler :

185 gr tereyağ (oda sıcaklığında)
1 su bardağı kahverengi şeker
2 adet yumurta
1 paket kabartma tozu
1,5 su bardağı un
Yarım su bardağı dövülmüş ceviz

 

Üzeri için:
125 gr çikolata
20 gr tereyağ
Ceviz


Yağ ve şekeri krema gibi olana kadar çırpıyoruz.
Daha sonra ceviz hariç bütün malzemeleri ekleyerek  çırmaya devam edin.
Cevizide ilave ederek kaşık ile karıştırıp kalıba dökün. ( Ben 24 cm çapında kelepçeli kalın kullandım.)
Yukarıda vermiş olduğum ölçüler ile daha kalın bir kek istiyorsanız 20 cm lik kalıp kullanın.
180 derecede ısıtılmış fırında pişirin ve soğumaya bırakın.
Çikolata ve tereyağını isterseniz benmari olarak eriterek veya mikrodalga fırında eriterek kekin üzerine sürün.
İri kıyılmış cevizle süsleyin...

Not: Ben üzerine çikolata eritmedim, nutella sürdüm.

Dilerseniz havuçlu kek tarifime de bakabilirsiniz...



 



  - Cevizli Kek Tarifi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder