2 Şubat 2013 Cumartesi

Ayva Reçeli Tarifi


Günümüzde artık marketlerden almış olduğumuz hazır reçeller tat vermemeye başladı, ben de artık reçellerimi kendim yapmaya karar verdim.Ve yapmış olduğum tüm reçelleri sizlerle teker teker paylaşmaya düşünüyorum aslına bakarsanız çok ta zaman almadığını söyleyebilirim yapımının.

Ayva reçelinden başladım reçel tariflerimi ilk olarak.

Ayva reçeli için gerekli olan malzemeler :

2 kg ayva
2 kg şeker
yarım limon

Dilerseniz ölçüleri kendinize göre ayarlayabilirsiniz her 1 kg ayva için 1 kg şeker koyulacaktır.

Ayvalarımızı soyarak küçük küçük doğruyoruz.

İsterseniz rendeleyebilirsiniz fakat  doğranması daya iyi olur , rendelerseniz marmelat şeklinde olur.

Ben kendim doğranmış sevdiğim için bu şekil doğramayı tercih ettim.

Miktar fazla olduğundan dolayı düdüklü tencerede üzerine örtmeyecek, şöyle 3 parmak altına kadar su ilave ederek yüksek ateşte pişirin.

Çekirdeklerini ayvaların içerisini ilave edin.

Eğer ayva reçeli tarifinde reçel renginizi çok kırmızı istiyorsanız 2 ayvanın toplam çekirdeği yeter.

Benim yaptığım reçelde 1 ayvanın çekirdeği var 1 ayva çekirdeği koyarsanız pembe rengi alır.

Buradaki dikkat edilmesi gereken içerisine koyduğumuz su miktarıdır.

Üzerini kaplayacak şekilde kendisi sulanıyor.Eğer ayvalarımız sulu değilse çok fazla biraz da siz su ilave edin.

Ayvalar pişmeye başlayın 1,5 kg şeker ilave edin.İstediğiniz reçel kıvamına ulaşıncaya kadar hafif şeker ilave ederseniz.

2 ayva için (iri boy) 2 kg şeker tam geliyor.

Reçelin köpüklerini kaynadıkça kaşık ile alın ve bir limon suyu ilave edin.

Ayva reçeli tarifimiz sabah kahvaltılarınız için hazır hale geldi afiyet olsun...

  - Ayva Reçeli Tarifi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder